Brug virksomhedens hjemmeside aktivt til CSR-branding

Indtænk miljøet konkret – CO2-neutralt hjemmeside og vindmølleaktier

Har du en virksomhed, som baserer sig fortrinsvis på online ydelser eller mere vidensbårne, immaterielle produkter, så er det gennem dit firmas online-liv, du for alvor skal indtænke CSR-branding. Det er fint at I sparer på ressourcerne ved at levere ganske ressourcebesparende ydelser, og det er beundringsværdigt, hvis I har en vegetarisk madordning – men alle disse gode tiltag kommer jo aldrig ind i kunder og samarbejdspartneres fokus.

CO2-neutralitet gør en forskel i den virkelige verden

Den CO2-neutrale hjemmeside er meget mere end blot “klima-aflad”, som skeptikere over for konceptet ofte betegner dette som. Men dette må siges at bunde i fejlinformation.

Et CO2 neutralt website indebærer at der doneres et beløb til certificerede bæredygtige projekter kloden over, som sørger for at CO2-balancen holdes. Det kan fx være at bidrage til at plante nye skove med C02-effektive trætyper eller at frede regnskovsarealer.

Ordningen har sat et fast donationsbeløb som modsvarer den CO2 som hjemmesidens servere forbruger, ligesom der også ofte tages hensyn til dine klienter eller samarbejdspartneres CO2-udledning, når de bruger dine online-ydelser.

Du får til gengæld det eftertragtede ikon til din hjemmeside, ligesom du blandt andet har gratis adgang til professionelt PR-materiale om den forskel din virksomhed gør for klimaet. Du kan derfor brande dig selv effektivt ved at investere i denne service, så se dine lånemuligheder her, hvis du har brug for et starttilskud til denne form for CSR-branding.

Invester virksomhedens overskud i grønne aktier

En anden meget fornuftig investering er i bæredygtige aktier eller andre former for klimavenlige projekter, der ofte også kombineres med et arbejde for at udligne sociale uligheder. Der findes en bred palette af denne type projekter, så det drejer sig blot om at du researcher, til du finder en sag, der tiltaler dig.

Det er vigtigt, at du går efter din mavefornemmelse i denne henseende: Hvordan skal du kunne fortælle dine kunder og samarbejdspartnere om det essentielle i at støtte netop dette projekt, hvis det ikke er en hjertesag for dig selv?

Du kan også endnu mere pragmatisk til værk og købe en andel i en bæredygtig sag, hvor du selv får et brugbart produkt ud af det? Så sparer du både penge, samtidig med at du får CSR-branding og en spændende virksomheds-storyline ud af investeringen! Find et kviklån her, så du straks kan komme i gang med denne effektive investering i branding.

Fællesskab om vindmølleenergi

Et populært og omsiggribende fænomen er andelsvindmøller: Her køber du en andel i en vindmølle, så du også får en andel af strømmen. Du slipper for at forholde dig til en vindmølle eller anden vedvarende energi-teknologi på virksomhedens egen grund, men kan i stedet promovere denne konkrete bæredygtige handling på SoMe, hjemmeside og i nyhedsbreve. Det er en effektiv måde at vise konkret handling i forhold til klimaforandringerne og virksomheden vil derfor fremstå som inspirerende frontfigur.