Fang mere opmærksomhed med PR på print

Et helt centralt område ved at starte sin egen pop up er selvfølgelig at skabe opmærksomhed om dit nye projekt gennem en veltænkt PR-strategi. Du har sikkert allerede kortlagt din målgruppe og hvilke virkemidler, du skal vægte højest i kommunikationen til netop denne målgruppe.

I den proces har de fleste tendens til at prioritere det tekstlige indhold højere over det visuelle, og prioritere onlineplatforme frem for at fange målgruppen ude i den virkelige verden. Det er en skam, for du har en meget højere ratio for at få opmærksomhed, hvis du bruger din viden om målgruppens adfærd og de steder, de frekventerer. Læg derfor nogle kræfter i at lave printede materialer, som kan nå dine interessenter mere effektivt og som ikke drukner i onlineverdenens bombardement af visuelt og tekstligt indhold.

Først og fremmest skal du tænke i et innovativt design og et frækt grafisk udtryk – får du selv lyst til at tage en flyer op, hvis den ligner alle de andre og har et forudsigeligt indhold?
Selvom du ikke er den største haj til Photoshop eller InDesign, så er der håb forude! Der findes mange brugervenlig og gratis designprogrammer online – prøv for eksempel Canva, som ligger inde med inspirerende og anderledes grafiske opsætninger, fonts og billedværktøjer – til enhver anledning.

Hernæst skal du selvfølgelig have styr på kvaliteten af dine prints, og det behøver ikke koste en bondegård – at det er Billige blækpatroner, betyder ikke at kvaliteten daler. At købe lidt større ordrer af blækpatroner online giver dig derimod mængderabat og mulighed for at få den bedste kvalitet til den bedste pris. Invester også gerne i lidt kraftigere papir, som ikke blot opper den visuelle kvalitet, men også den taktile, og dermed dine interessenters lyst til at tage en flyeren op og studere den nærmere.

Sidst med ikke mindst, så skal du som tidligere nævnt udse dig gode steder at placere dine PR-prints, så de når målgruppen. Hold øjnene åbne, når du selv bevæger dig i byen, og studér hvornår du selv får lyst til at tage en folder op og læse. Det kan for eksempel være steder, hvor folk venter i toiletkøen, ved cafédisken eller i nærheden af forskellige offentlige transportmidler, hvor man har brug for lidt læsestof på turen. Du kan enten vælge at dele materialet ud personligt eller lave en særaftale med butikker, caféer og lignende, som du tænker, vil kunne se idéen i netop din pop up.