Gør noget godt for dig selv og din virksomhed

Når du gør noget godt for verden med CSR, kan det føles fantastisk. Men hvad med dig selv? Det er vigtigt at tage sig af sig selv. Én af måderne, man kan gøre dette på er f.eks. at sikre sin virksomheds overlevelse og dens økonomiske sikkerhed generelt. Men hvordan gør man det? Vi giver her nogle tips til hvordan man kan optimere sin virksomhed og få ro i sindet.

Lav en plan

Hvis du er i tvivl om din virksomhed kan overleve og om du kan sikre din økonomiske situation, så er det altid en god idé at lægge en plan, så du er fremtidsforsikret. Du kan lægge en virksomhedsplan med en rådgiver eller en bekendt, du stoler på, og som har indsigt i din branche. Endelig kan du henvende dig til en bankrådgiver, der har styr på det finansielle.

En plan kan give dig ro i sindet og det store overblik, så du ikke går i panik ved lavvande i kassen, og fører dig videre i din virksomheds udvikling. Selvom din plan skulle gå i vasken, giver din plan dig alligevel en følelse af kontrol.

Hjemmeside og webshop

Din virksomheds hjemmeside og webshop er et vigtigt redskab til at sikre din virksomheds udvikling. Her kan du komme i kontakt med nye kunder, sælge dine varer og udbrede din mission. Derfor er en god hjemmeside også meget vigtig. Din hjemmeside eller webshop er dit vindue til verden, hvor du ikke bare sælger dine varer, men også præsenterer dig selv – og hvis du fejler i det, vil kunderne dømme dig hårdt og måske gå til konkurrenten.

Hvad er så en god hjemmeside? Jo, en god hjemmeside er pænt sat op, overskuelig og med tekster af høj kvalitet, der præcist, velskrevet og på fejlfrit dansk præsenterer dig og din virksomhed. Hvis du ikke selv er en ørn til retskrivning, kan du hyre en tekstforfatter til at gøre arbejdet for dig. En tekstforfatter skriver de gode tekster – og de helt rigtige tekster.

Hvad er de rigtige tekster? SEO, der betyder ‘search engine optimization’ på engelsk, er et redskab, som mange virksomheder benytter sig af. Det er en måde at sikre sig synlighed på nettet, hvor størstedelen af alt interaktion med kunderne foregår, men også et sted, hvor der er hård konkurrence.

Google

Det vigtigste sted at reklamere for din virksomhed i dag er uden tvivl på Google og andre søgemaskinetjenester samt et væld af sociale medier, der styrer slagets gang. Her er synlighed så vigtigst. For du vil gerne have, at din virksomheds hjemmeside eller webshop bliver set af de rigtige kunder, og at de besøger din hjemmeside, så de kan bruge dine services eller købe dine varer. Flere besøg, flere salg.

Sociale medier, Google og lignende etc. er faktisk helt centrale at have styr på, hvis du gerne vil sikre din virksomheds synlighed på nettet. De fleste bruger i dag Google til at orientere sig i markedet, og de fleste kunder besøger typisk kun de hjemmesider, der dukker op på Google-søgningens første side – og de fleste af de kunder, bruger endda næsten udelukkende den øverste tredjedel.