Sådan finder du din CSR-ambassadør

ANNONCE

I gamle dage var en brand-ambassadør kun noget, som man havde, hvis man var en stor virksomhed eller en kendt forening som Røde Kors. Men med sociale medier er det blevet lettere at få ambassadører tilknyttet sin virksomhed.

Vi vil anbefale, at I finder en CSR-ambassadør, som noget af det første til jeres virksomhed. På den måde kan I lettere komme ud med jeres budskab.

Ja, de skal have løn

Der er mange, som undrer sig over, hvorfor de skal give penge til en CSR-ambassadør. Men det giver lidt sig selv, hvis de udføre et job for din virksomhed. Du skal sætte dig ned med dem og lave en plan for, hvad I gerne vil have ud af samarbejdet. På den måde finder du også ud af, at deres rolle er vigtigt for din virksomhed.

I skal vælge at samarbejde med nogle, som kan hjælpe jer med at komme ud med jeres budskab. Det nytter ikke noget, hvis I har en CSR-ambassadør, som kun gør det, fordi I har givet personen penge.

De skal gøre det, fordi de brænder for det, som I laver. I skal samtidig vælge dem, fordi I godt kan lide det, som de står for. Det er vigtigt, at I finder et godt match.

Normalt aftaler man en fast månedlig løn, hvor de har et min. af arbejdsopgaver. I kan også udarbejde nogle bonusser,  så de får flere penge, hvis medierne tager jeres historier op osv. Hvis I ikke har råd til at betale penge for det, kan I vælge at få tilskud til virksomheden, eller I kan spørge CSR-ambassadøren, om I kan lave en midlertidig løsning.

Her finder du dem

Det svære er altid at finde nogle, som passer sammen med jeres brand. Generelt vil vi anbefale, at I kigger mod de mange influencers, som der findes i dag. Det er helt klart dem, som kan være med til at få jeres virksomhed i medierne.

Det kan være alt fra Youtubere, bloggere til Instagrammere. I dag er der så mange, som du kan vælge imellem, så det burde være muligt at finde nogle, som I kan samarbejde med. Fortæl dem om hvorfor I godt kan lide dem, og hvorfor I tror, at de ville være gode samarbejdspartnere med jer.

I finder den bedste CSR-ambassadør, hvis I undersøger, hvad de står for. Mange vælger bare nogle, som er store, fordi de gerne vil i medierne. Men det er lettere at komme i medierne, hvis I har en klar vision for, hvad det er, at I helt præcist står for.

Målsætning

Når I endelig har fundet en CSR-ambassadør, så sørg for at bruge noget tid i starten på, hvad I gerne vil have ud af dem, og hvad de gerne vil have ud af jer. Det bedste partnerskab fungerer ved, at alle helt præcis ved, hvad det er, at det endelig mål er.

Med samme vision for jeres CSR, vil det også være mere tydeligt for medierne og dermed befolkningen, hvorfor de skal gå op i jeres virksomhed.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.