Sjove aktiviteter til firmajulefrokosten

De årlige traditioner er såvel som i familien, vigtige at værne om på arbejdspladsen.

Gode kollegiale relationer er alfa omega når det kommer til hver enkelt medarbejders præstation. Vi er som regel empatiske væsener, som faktisk helt automatisk gør os mere umage, hvis vi har respekt for- og kan lide hinanden.

Derfor er en sjov aften med kollegerne bestemt værd at gøre noget ud af. Her kommer et par forslag til sjove aktiviteter til jeres firmajulefrokost.

 

Selskabs-sang grand prix

Del medarbejderne op i grupper og giv hver gruppe en melodi fra en kendt sang og papir og blyanter. Bed hver gruppe om at skrive en selskabs-sang om arbejdspladsen og giv dem 30 minutter til opgaven. Indenfor de 30 minutter skal én fra hver gruppe have skrevet hele sangen ind på en telefon, således at den kan sendes til resten af selskabet.

Bagefter synger alle de forskellige sange, og det vurderes ved afstemning, hvilket hold, som har skrevet den bedste sang – man må selvfølgelig ikke stemme på sig selv.

Denne leg er både udfordrende og sjov, og demonstrerer hvordan forskellige kombinationer af mennesker og forskellige dynamikker kan munde ud i ofte vidt forskelligt indhold.

 

Quiz – hvor godt kender du dine kollegaer?

I ugerne op til julefrokosten, bedes alle medarbejdere om at skrive 5 sedler med hver en information om dem, som kollegerne ikke kender. Det kan være ting som  ‘Jeg har engang skudt en and’, ‘Jeg hører Britney Spears hver morgen inden jeg møder ind’ eller ‘jeg kan ikke fordrage vingummi’. Alle sedler kommes ned i en skål, og trækkes på skift af folk, som skal gætte hvilken kollega ‘tilståelsen’ tilhører. Dette er en god leg både en god leg fordi man lærer hinanden bedre at kende og fordi den lægger op til gode historier om løst og fast fra.

 

Derudover er blindsmagning af øl sjovt for dem, som kan lide øl. Faktisk er det en ganske anden oplevelse at smage selv helt simple øl som classic og pilsnere når man har bind for øjnene. Så snart etiketten og associationerne ikke følger med oplevelsen, bliver mange faktisk overrasket over, at deres favorit slet ikke er den øl, det troede det var.